REGULAMIN LIGI CHALLENGE KLUBU TENIS KIEŁPIN
1. Organizatorem Ligi Challenge jest Klub na Kępie – Tenisowa Akademia Talentów – dalej w regulaminie nazywany Tenis Kiełpin.
2. Kierownikiem Ligi Challenge jest Maciej Heinrich.
3. Prawo do gry w Lidze mają wszystkie osoby bez względu na płeć i wiek, które zgłosiły swoje uczestnictwo.
4. Początkowe rozstawienie zawodników w tabeli ustalone zostaje w drodze losowania. Losowanie odbywać się będzie na początku każdego sezonu.
5. W przypadku chęci dołączenia do Ligi Challengera po terminie losowania Zawodnik dopisywany jest do listy uczestników na ostatniej pozycji.
6. Na koniec sezonu letniego i zimowego rozegrany zostanie turniej Masters, w którym wystąpi 8 najwyżej sklasyfikowanych graczy. Turniej Masters odbywa się w ostatnim tygodniu sezonu.
7. Zasady rozgrywek:
– Wszystkie mecze zaliczane do Ligi Challenge odbywają się na kortach klubu Tenis Kiełpin, zgodnie z zasadą FAIR PLAY.
– Mecze rozgrywane są do wygrania dwóch setów, do 6 gemów. Przy stanie 6/6 w każdym secie, rozgrywany jest tiebreak do 7 punktów. Przy stanie 1/1 w setach zawodnicy grają tzw. supertiebreak do 10.
UWAGA: Mecz może zostać rozegrany również w 2 innych trybach opisanych poniżej jednak TYLKO w przypadku zgody obu zawodników:
a) Mecz do wygrania jednego seta do 9 gemów (tzw. Set Brytyjski). Przy stanie 8/8 obowiązuje tiebreak.
b) Mecz rozpoczyna się od stanu 2/2 w gemach w każdym secie.
– Każdy Zawodnik może wyzwać na mecz Zawodnika sklasyfikowanego maksimum 3 miejsca wyżej. W przypadku zwycięstwa Zawodnik wyzywający zajmuje miejsce wyzwanego.
– Po przegranym meczu zawodnik wyzwany spada o jedną pozycję w rankingu. Jeśli zawodnik wyzywający przegra swój mecz, to obaj gracze pozostają na swoim dotychczasowym miejscu
rankingowym.
– Wyzwania dokonuje się poprzez system on-line. Każdy zawodnik znajdujący się na liście rankingowej może wyzwać na mecz gracza znajdującego się w rankingu maksymalnie 3 miejsca wyżej. Wyzywający ma obowiązek skontaktować się z wyzwanym drogą telefoniczną, sms-em lub mailem i ustalić termin spotkania.
– Mecz należy rozegrać w ciągu 7 dni od daty dokonania wyzwania.
– Zmiana terminu umówionego meczu może nastąpić tylko w okresie regulaminowego tygodnia. Odwołanie umówionego meczu powoduje przyznanie krecza na niekorzyść osoby odwołującej mecz.
– Jeśli wyzywający nie ma możliwości skontaktowania się z wyzwanym powinien zgłosić ten fakt Kierownikowi Ligi. Po potwierdzeniu przez Kierownika Ligi braku możliwości skontaktowania się z zawodnikiem, wyzwany oddaje pozycję na liście rankingowej kreczem.
– Zawodnik rzucający wyzwanie ma obowiązek: ustalenia ze swoim przeciwnikiem daty i godziny meczu, zarezerwowania kortu oraz wprowadzenia do systemu on-line terminu meczu w ciągu 3 dni (72 godzin) od daty wyzwania. W przypadku niedopełnienia tych obowiązków zostaje przyznany automatyczny walkower na korzyść wyzwanego, a rzucający wyzwanie otrzymuje ostrzeżenie.
– Wyzywający ma obowiązek dostarczyć na mecz minimum dwie nowe piłki, zatwierdzone przez Międzynarodową Feredację Tenisa (ITF). Rozegranie meczu piłkami używanymi może nastąpić tylko w przypadku zgody wyzwanego.
– W sezonie letnim wyzywający ma dodatkowe prawo wyboru nawierzchni kortu. Jeżeli warunki atmosferyczne nie pozwolą na rozegranie meczu na kortach ceglanych (otwartych), mecz można rozegrać w hali. Wymaga to zgody obu zawodników i Kierownika Ligi, który potwierdza dostępność kortów.
– Wynik spotkania należy niezwłocznie zgłosić w recepcji klubu zaraz po jego zakończeniu.
– Opłatę za wynajęcie kortów zawodnicy pokrywają po połowie.
– W wyjątkowych okolicznościach Organizator zastrzega sobie prawo do anulowania meczu.
– Każdy zawodnik ma prawo zgłosić swoją nieobecność korzystając z tzw. urlopu. Zawodnik zgłasza urlop do recepcji Klubu. Długość urlopu w sezonie może wynieść łącznie maksymalnie 21 dni. Najkrótsza ilość dni, na jaką można jednorazowo wziąć urlop to 5 dni. Przebywając na urlopie zawodnik nie może być wyzwany do pojedynku.
- Zawodnik, który wygrał mecz nie może zostać wyzwany w ciągu 24 godzin od zakończenia meczu, ale może w tym czasie rzucić wyzwanie kolejnemu graczowi.
- Zawodnik, który przegrał mecz nie może rzucić wyzwania innemu graczowi w ciągu 24 godzin od zakończenia meczu, ale może być wyzwany przez innego gracza.
- Zawodnik, który poddaje mecz przed jego rozegraniem, otrzymuje ostrzeżenie. Walkower może być wpisany najwcześniej po 24 godzinach od terminu wyzwania.
8. Uczestnicy biorą udział w rozgrywkach na własne ryzyko i odpowiedzialność.
9. Organizator rozgrywek może wprowadzić zmiany w Regulaminie Ligi Challenge. O planowanych zmianach Zawodnicy poinformowani zostaną drogą mailową.